lørdag 5. oktober 2013

Lørdag, halsvondt og Hardangerplanlegging.








Vond hals setter en stopper for Iyengarkurset jeg skulle deltatt på i helgen, men håper å få med meg siste dagen i morgen.

Ungene er ute, så jeg hadde plutselig en hel formiddag til egen disposisjon. Jeg vil holde meg inne og i ro, og bruker derfor tiden til å planlegge Yogahelg på Lofthus.

Så langt er det 8 påmeldte så dette lover bra. Annonsen er satt inn i lokalavisen så jeg håper på flere henvendelser i løpet av dagene som kommer.

Planene er pr. i dag som følger:

1. Jeg vil har deilig musikk, både til Vinyasa-Flyt timene, og til Yin Yoga timene.
2. Under avspenningen vil jeg gå gjennom en enkel ansiktsmasasje man kan gjenomføre på seg selv.
3. Under avspenningen vil vi også gjennomføre minst en Yoga Nidra, en helt fantastisk dypdeavspenning hvor man "svever" mellom våken og sovende tilstand. En skikkelig "nullstiller", all stress smelter ut av kroppen. Vanedanneden, så heldigvis finnes det mange apper, både lange og korte!
4. Vi vil jobbe med enkle Mindfulnessøvelser.
5. Vi vil ha dynamiske økter hvor vi flyter fra stilling til stilling, såkalt Vinyasa Flyt,
6. samt vi vil ha rolige, mer meditative økter hvor vi jobber dypt inn i kroppen, såkalt Yin Yoga.

Dette gleder jeg meg til, og håper at så mange som mulig vil dele denne helgen og opplevelsen med meg.

Det er selvfølgelig åpent for alle, også de som bor andre steder enn i Lofthus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar