torsdag 5. desember 2013

Mer MinYogaYinYoga

Så sitter jeg her da, i farmorstolen, med beina på krakken og magen bastet og bundet, like mobil som en 90-åring.

Da er det fint å vite at også dette går over, at også dette er bare nå, og at selvom alt man egentlig har er nå, så kjenner jeg at det ikke stemmer helt, hvertfall ikke i dag.
For i dag har jeg også noe å glede meg til, noe å se frem mot, to hendelser med to datoer, to faste holdepunkt som jeg kan telle ned mot, for når de kommer vet jeg at jeg er sterk og frisk og klar. I så stor grad man kan vite noe hvertfall.

Jeg skal nemlig på to Yin Yoga Teacher Trainings. Det er så fantastisk, jeg føler meg så heldig og ydmyk. Tenk at jeg har funnet dette! Tenk at jeg har funnet min vei!


Først skal jeg til Sverige, for å treffe min metor Biff Mithoefer igjen, samt fantastiske Prema. Chanting, kirtanspilling, turer i skogen, badstu, bading i ferskvann, herlige mennesker og fantastik mat. Om oppholdet blir like magisk som i fjor har jeg noe stort i vente.

For mer om utdannelsen, se her:
http://biffmithoeferyoga.com/yytt-level-2/



 Biff og Prema.


Etter dette skal jeg på Paul Grilley sin anatomiworkshop i London.
Paul var gjesteforeleser på min første lærerutdannelse, Vinyasa Flow ved Prana, La Jolla SD. Paul er den som har satt hele Yin-Yogabevegelsen i et system, så her møter man virkelig Mr.Yin.

Etter første øvelse i første timen jeg hadde med han, kjente jeg at dette var noe stort.
Dette var for meg.
Dette var mitt.
Følelsen var så sterk og omfattende, og den førte med seg mange oppvasker og endringer. Mye forandret seg. Til det bedre. Noe raskt og voldsomt, annet sakt og gradvis. Dette er snart fire år siden, og følelsen blir bare sterkere og sterkere.

Uansett.
Paul er en helt annen type enn Biff, og har enorm kunnskap om Yogaanatomi. Her kommer jeg til å lære masse! De to utfyller hverandre i mine øyne perfekt.

For mer om utdannelsen, se her:
http://www.paulgrilley.com/calendar/icalrepeat.detail/2014/06/09/128/-/yin-yoga-principles-and-practice-london-u-k?filter_reset=1



Paul og Skjelett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar