onsdag 18. desember 2013

Om bevegelse og søndagsdesember og mandagsjanuar.

2013 nærmer seg slutten, noe som automatisk fører med seg tanker og refleksjoner. Denne tiden av året er som en lang søndag. Søndager har jeg et litt ambivalent forhold til.
Om alt klaffer, kan de være lange og deilige og rolige, med tid til hvile og samvær.
Om alt ikke klaffer, kan de være lange og tette og oppå hverandre.

Mandager derimot, de liker jeg. Mandager fører med seg en ny start, en ny mulighet. På samme måte som jeg liker mandager liker jeg januar. I januar begynner man på en måte på ny, man kan fortsette med det som er bra og legge fra seg det som er mindre bra. Dette er noe jeg liker.

2013 har for meg vært et år med mye fysisk stillstand, men likevel med store endringer.
Nå kjenner jeg at kroppen er klar for bevegelse igjen, noe min Bahvana for 2014 bærer preg av.

I 2014 vil jeg bl.a.
- gå på 2 hytte til hytte turer
- padle i kano 1 gang
- dra på 2 seilturer
- gå på 5 fjellturer
- klatre ute 5 ganger
- sove i telt 1 gang
- løpe 10 km i strekk
- ro pappa sin fancy robåt 3 ganger

Kanskje dette er litt mye, kanskje jeg er preget av rekonvalisenstiden og dens stillstand. Eller kanskje det er for lite, og jeg kommer til å gjøre enda flere kjekke ting. Uansett ; 2014, velkommen skal du være.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar